Company Fits & MVO
Jaager Nieuws • 17 sept 2019
Duurzaamheid communiceren
Was het eerder zo dat duurzaamheid voor de minderheid van belang was, nu is het tegenovergestelde waar. Het algemeen bewustzijn is er nu van overtuigd dat we veel duurzamer moeten en kunnen leven.
Het is daarom ook voor bedrijven erg belangrijk dat ze in de markt laten zien dat ze bewust ondernemen en verantwoorde keuzes maken. En daar kunnen wij als bureau bij ondersteunen, met name in het design en de communicatie.
Design je duurzaamheid
Een waarheid: als iets er aantrekkelijk uitziet, ben je geneigd er langer naar te kijken en wordt daarmee de kans vergroot dat de boodschap overkomt. Goed design straalt uit dat het je menens is, dat je professioneel omgaat met de factor duurzaamheid.
Een voorbeeld hiervan vinden wij het MVO participatie verslag van onze relatie Company Fits. (MVO = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen; mvonederland.nl) In een digitaal document is verfrissend en helder te zien, wat dit bedrijf doet aan dit onderwerp in hun productie. Welke verantwoorde keuzes worden er gemaakt, en welke doelen stelt ze zich op termijn wat betreft de bouwstenen die het MVO aanreikt.
Hoe duurzaam ben jij? En weten je klanten/afnemers dat.